Zbycie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego (np. sprzedaż lub darowizna):

Wymagane dokumenty i dane

1. Odpis zwykły z księgi wieczystej lub numer elektroniczny księgi wieczystej, jeśli jest prowadzona dla zbywanego spółdzielczego prawa
    Sąd Rejonowy Wydział Ksiąg Wieczystych właściwy, ze względu na miejsce położenia nieruchomości; w Żywcu – Sąd Rejonowy w Żywcu, V Wydział Ksiąg Wieczystych, ul. Kościuszki nr 39 lub https://ekw.ms.gov.pl/eukw_ogol/menu.do
  2. Zaświadczenie o przysługującym prawie do lokalu
    Spółdzielnia Mieszkaniowa
  3. Dokument stanowiący podstawę nabycia (np. wypis aktu notarialnego, postanowienie sądu, akt poświadczenia dziedziczenia, przydział, umowa o przekształcenie spółdzielczego lokatorskiego prawa w spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu)
  4. Zaświadczenie potwierdzające, że nabycie zbywanego prawa było zwolnione od podatku od spadków i darowizn albo należny podatek został zapłacony albo zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia (tylko w sytuacji, gdy nabycie nastąpiło w drodze dziedziczenia lub zasiedzenia od dnia 11 sierpnia 1983 roku oraz gdy nabycie nastąpiło w drodze darowizny, polecenia darczyńcy, nieodpłatnego zniesienia współwłasności lub zachowku od dnia 1 stycznia 2007 roku)
    Urząd Skarbowy właściwy ze względu na położenie nieruchomości; w Żywcu Budynek „A” ul. Krasińskiego nr 11, Budynek „B” ul. Powstańców Śląskich nr 1
  5. Umowa kredytowa, jeśli nabycie będzie finansowane z kredytu
  6. Zaświadczenie o braku osób zameldowanych na pobyt stały lub czasowy (zalecane w przypadku umowy sprzedaży, jednak zależne od ustaleń stron umowy) Gmina właściwa, ze względu na miejsce położenia nieruchomości; w Żywcu – Urząd Miejski, Rynek nr 2